Déclencheur Wordpress
Bonjour,
D'autres plugins wordpress utilisent des déclencheurs comme :
-La publication d'un nouvel article
-La publication d'un nouveau commentaire
- etc...
(exemple du plugin Mailpoet => Last post notification emails can be set up to automatically send immediately after you’ve published each blog post or on a daily, weekly, or monthly basis.)
Est-ce que vous prévoyez cette fonction ?
Ma réflexion vient du fait que je suis en train de construire un devoir de mémoire sur la première guerre mondiale sous forme d'un éphéméride qui va durer plus de 4 ans.
Chaque jour un article post-daté dans Wordpress sera envoyé par mail à des centaines... voir des milliers d'internautes qui s'inscriront pour suivre cette évolution historique.
Nous serons cette été, en août 2024, à 110 ans du début du conflit WW1 jusqu'au mois de novembre 2028...
Je crée aussi des sites internet pour des professionnels qui ne maitrisent pas toujours l'emailing ! Ce système pourrait leur convenir également... Ils rédigeraient un article dédié dans leur wordpress et cet article se retrouverait le lendemain dans la boite mail de leurs clients....
Je suis très satisfait de Mailjet et je n'ai aucune envie de partir vers d'autres fournisseurs, voilà le pourquoi de ma requête.
Je pense sincèrement que cela serait un plus dans le monde des mails automatiques de Wordpress et une visibilité supplémentaire de Mailjet ;-)
Amitié
Paul
ENGLISH
Hello,
Other wordpress plugins use triggers like :
-The publication of a new article
-The publication of a new comment
etc...
(example Mailpoet plugin => Last post notification emails can be set up to automatically send immediately after you've published each blog post or on a daily, weekly, or monthly basis).
Are you planning this function?
My thinking comes from the fact that I'm in the process of building a duty of remembrance on the First World War in the form of an ephemeris that will last more than 4 years.
Every day, an article post-dated in Wordpress will be e-mailed to hundreds... or even thousands of Internet users who will sign up to follow this historical development.
This summer, in August 2024, we'll be 110 years from the start of the WW1 conflict to November 2028...
I also create websites for professionals who don't always master emailing! This system could work for them too... They'd write a dedicated article in their wordpress and this article would end up in their customers' mailboxes the next day....
I'm very satisfied with Mailjet and I have no desire to move to other providers, that's why I'm asking.
I sincerely believe that this would be a plus in the world of Wordpress automatic mails and an additional visibility for Mailjet ;-)
Friendship
Paul
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)